Menu

Privacyverklaring

Privacyverklaring en de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van uw persoonsgegevens?

Privacyverklaring

Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG)

In deze privacyverklaring geven wij aan dat wij gegevens van u nodig hebben voor het nakomen van de contractuele afspraken tussen U en Koop Communicatie, zoals bijvoorbeeld voor de aankoop van een product. In de privacyverklaring geven wij in welke gevallen wij gebruikmaken van uw persoonsgegevens. Dit is het geval bij:

Bestellen of Aanvragen proefstoel

Bezorging

Retour (herroepingsrecht)

Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij een ‘gerechtvaardigd belang’. Wij willen al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:

Reviews & klanttevredenheid

Contact met onze klantenservice

Bezoek van de website

Nieuwsbrief & e-mail

Persoonlijk advies

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heeft u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft toegang tot uw gegevens?

We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte uw bestelling afleveren op het juiste adres. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens Koop Communicatie.

Cookie statement

Wij maken gebruik van functionele cookies. Functionele cookies zijn nodig om de website goed te laten werken. Een voorbeeld van een functionele cookie is het opslaan van de producten die u in het winkelmandje plaatst.

Wij maken gebruik van analytische cookies om inzicht te krijgen in het gebruik van de website. Uw privacy blijft met deze analytische cookies gewaarborgd. Met deze data kunnen wij de websites optimaliseren waardoor uw gebruikerservaring verbetert.

Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig.

Verwerkerovereenkomst met Google

Wij hebben voor de bescherming van uw privacy een verwerkerovereenkomst met Google gesloten waarin is vastgelegd dat:

  • Google niet het volledige IP-adres verwerkt waardoor de persoonsgegevens geanonimiseerd zijn.
  • Google geen toestemming heeft gegevens te gebruiken voor advertentie-doeleinden.
  • Google geen surfgedrag op verschillende apparaten en meerdere sessies aan elkaar koppelt.
  • Google verkoopt uw gegevens nooit aan derden.

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Alle gegevens worden opgeslagen binnen de Europese Unie.

Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?

We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of we gebruiken de gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van uw bestelling.

Klinkt simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna wij persoonsgegevens verwijderen. Dit zijn ze:

Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.

Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. U hoeft dus niet bang te zijn dat u vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Wat zijn uw rechten?

Uiteraard blijft u de baas over uw gegevens. Wilt u inzage krijgen in uw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wilt u uw gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. U laat het ons weten per post of e-mail.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wilt u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen.

Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over persoonsgegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met Paul Koop.

Mailen: paul@koopcommunicatie.nl

Schrijven: Koop Communicatie Meidoornkade 22 3992AE Houten t.a.v. Paul Koop.

Niet tevreden ?

Wanneer u niet tevreden bent over hoe Koop Communicatie omgaat met uw persoonsgegevens dan kunt u contact opnemen met de privacy-autoriteit.

 

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Koop Communicatie.

En als je van lange nummers houdt:

Dit is ons KvK-nummer: 30126060

Dit is ons BTW-identificatienummer: NL810058613B01

Je kunt ons zo bereiken:

Bellen: 030-6342760

Mailen: paul@koopcommunicatie.nl

Schrijven: Koop Communicatie Meidoornkade 22 3992AE Houten t.a.v.